måndag 12 september 2011

Varning

Ät inte maten utomlands utan håll er till den indiska! Ann-Sofie åkte till Kina och då åt hon något olämpligt. Detta resulterade i en dag på hotellrummet i Shanghai, dropp och antibiotika (via dropp) morgon och kväll från torsdag till söndag morgon samt en inställd Australien-resa. Idag måndag är hon fortfarande på diet och arbetar hemifrån men det verkar som om att hon har blivit frisk. Vi (samt läkaren) vet inte vad hon råkat ut för men bakterieodlingar visar i alla fall att antibiotikan har bitit.

Igår kväll var jag och några andra svenskar (men inte Ann-Sofie) på en utomhus-konsert i Bangalore. Det var ett brittiskt band som spelade Dire Straits-covers. Jag hade roligt, men så har jag lyssnat på Dire Straits sedan 1985. Tyvärr började det regna efter en stund men bandet kämpade tappert på i några låtar till men eftersom det inte var något tak över scenen fick de till sist ge upp.


Det blev en rolig utflykt.

Vi hörs!

5 kommentarer:

Jennie sa...

Nej men fyyyyy stackars min syster....:( hoppas du mår bra snart igen syrran.... Kram Jennie

Hans Tue sa...

Hej Ann-Sofie hoppas att du mår bra nu igen. Kramar från Monica & Hans

CatarinaH sa...

Ge Ann-Sofie en krya-på-dig-kram från mig.
//Catarina H

mamma B sa...

Tur att man inte vet om elendigheterna förrän allt är Ok igen. Hoppas du mår bra igen Ann-sofie och ser fram emot när du kommer hem. Många kramar till er alla

Lena sa...

Stackare. Hoppas du mår bra igen Asse!