fredag 23 september 2011

Vardag

Även här i Indien går veckorna fort och jag har svårt att förstå att det redan är helg igen. Under den gångna veckan har allt flutit på som vanligt dvs skola, läxor, jobb, bilköer, magsjuka (Simon, Anna), resor (Ann-Sofie till Pittanpur i norra Indien), simning, träning osv

Ann-Sofie har återhämtat sig från sin magsjuka och just nu går hon omkring och laddar (väskan) inför Sverigeresan i natt. Hon kommer vara i Göteborg en vecka.

Simon har börjat med Taekwondo och så fort han fått sin dräkt återkommer jag med foto och stilstudie. Han och Anna har dessutom börjat i tennisskola här i området och själv funderar jag på att lära mig crawl eftersom jag får så ont i knäna av vanlig bröstsim.

Simon och Karin har mitterminsprov nästa och nästnästa vecka så nu har de börjat plugga ordentligt.

Det var allt för den här gången.

Vi hörs!

3 kommentarer:

Hans Tue sa...

Hej, roligt att höra från er igen. Ni får inte bara berätta om sjukdomar och kobror i grannträdgården och jobbiga resor och sedan vara tysta i flera veckor, då befarar vi det värsta. Skönt att allt verkar vara normalt nu igen. Förstår nu att det är fullt upp hela tiden. Ha det bra. Varma kramar från Farmor och Farfar

Patrik sa...

Hej Jörgen,

Det vore bra om du inte skrev om magsjuka i varje inlägg. Det blir svårare och svårare att få Eva och Ingrid att följa med till Indien. Jag och Pål är förstås inte rädda för något...

När det gäller simningen vill jag tipsa om att du skall simma med armarna och benen, inte knäna.

Ha det så bra. Hela familjen hälsar.

Patrik

Lena sa...

Fina bilder o kul att höra om vardagen. Ha, ha, det där med mögel på kläderna i Indien hade jag nästan glömt bort! Asses kusin Lena