måndag 5 september 2011

5 år!

I lördags fyllde Gustav fem år och det firade vi på traditionellt sätt dvs med någon sorts sång och presenter på sängkanten.

Här ser ni hans nya piratskattkista.



Senare under dagen hade vi barnkalas och då var Simon och Karin lekledare. Det var i princip de som hade planerat hela kalaset inkl alla lekarna. Ann-Sofie och jag kunde koncentrera oss på att få fram maten på bordet.




Jag gjorde även ett ryck med studsmattan så att den hann komma på plats innan kalaset.



Om någon av er som läser detta planerar att komma och hälsa på rekommenderar jag att ni hoppar över nästa stycke.

Strax efter att barnkalaset var slut ringde grannen från två hus bort på hos oss och talade om att de hade hittat en babykobra (ca 0,5 m) i sin trädgård. Enligt ormfångaren som de ringde (jag vet inte om han fångade bebisen) så borde det då finnas en mammakobra och ca 29 syskon någonstans i närheten... Inte jätteskoj att höra - så vi gick till poolen i stället.


(Bilden är från Mysore zoo.)

Nu kan ni börja läsa igen!
Senare på kvällen var vi hemma hos familjen S.

Söndagen tillbringade vi med att vara hemma, sätta upp tavlor (slagborr, plugg och skruv eftersom jag inte har hittat någon betongspik här nere), bada och gå på besök hos avresande amerikan för att se om vi skulle köpa något av det som han inte ville ta med. Det blev två rockringar.

Halv tolv på natten stack Ann-Sofie till flygplatsen. Av någon anledning som jag inte förstår går väldigt många internationella flighter mitt i natten. Ann-Sofies till Shanghai (via Hong Kong) gick t ex 2:40 på morgonen.

Nu har barnen precis kommit hem från skolan - denna gång på väldigt gott humör eftesom det varit lärarkonferens idag och då var det tydligen inte mycket till vare sig lektioner eller läxa.

Vi hörs!

3 kommentarer:

Hans Tue sa...

Roligt att se alla glada barnen. Mindre kul med babykobran! Grattis till Piraten och även till Svarta Malin och Kapten Modig för de fina rollprestationerna och tack för de fina korten.

louise sa...

heej!
Jag vill skypa med er! Kanske imorn ?? vid 3-4 tiden ( i sverige) jag är visserligen hemma hela dagen imorn men jag gör ett försök och ringer er

kram louise

Patrik sa...

Hej Jörgen,

Jag antar att du hittade på det där om ormen för att slippa besökare? ;-)