söndag 4 december 2011

Advent

Förra söndagen dvs första advent hade vi stora julbaket: lussekatter och pepparkakor. Mycket aktivitet, många bakverk, gott och redan slut...


Vi har även satt upp (=låtit sätta upp) nya hyllor i en garderob. Då kan det se ut så här när snickaren kopplar in sin cirkelsåg.



Igår kväll hade Volvo India ordnat en familjedag, det kom drygt 2000 personer (anställda + familj). Det var mat och lekar utomhus och tal och show inomhus. Det var de anställda som visade upp vad de kan t ex man dans och sång. Vi svenskar hade blivit ombedda att göra något så det fick bli ett litet luciatåg.



I morse var jag och Johan ute och cyklade igen. Tre gånger på tre veckor börjar likna en vana.



Resten av dagen idag har vi ägnat åt att äta lunch. Gott, mycket och länge. Till barnens glädje hade de en rosa choklad(?)fontän som man kunde doppa godis i. Jag avstod.



Förra veckan och veckan som kommer har Simon och Karin ånyo en tentaperiod, denna gång på allt de har läst under terminen. Simon har sju prov och Karin fem så mycket pluggande blir det.

Jag vill bara avsluta detta inlägg med en bild på en reklamskylt jag ser varje morgon när jag åker till jobbet. Jag bara undrar vad vattnet från Nandi Aqua innehöll förut...



Vi hörs!

1 kommentar:

mamma B sa...

Tack Jörgen för fina bilder och roliga iaktagelser på väg till jobbet. Lucia i Indien är det vanligt?? Ny relion eller?
Kram vi ses snart.