lördag 26 november 2011

7 år!

I torsdags firade vi Annas sju-årsdag. Konceptet var samma som tidigare dvs sång och presenter på sängkanten. Nytt för i år var att jag åkte ut till hennes klass på eftermiddagen så att hon kunde bjuda på kanelbullar (utan ägg pga allergi), dricka och godispåse.



Idag har vi haft kalas hemma. Även denna gång var det Simon och Karin som drog det tyngsta lasset. De hade planerat två stycken skattjakter, en för Annas kompisar och en gör Gustavs. Stort tack!








I varuhuset där vi för det mesta handlar har de börjat julpynta. Jag hade hoppats att ett land där bara ca 2% är kristna inte skulle dra på så när det gäller julhandlandet. Men 2% av 1 150 000 000 personer blir en hel del kunder (närmare bestämt 25 miljoner).

Även vi tänkte pynta lite i samband med 1:a advent, inte mycket bara lite adventsstjärnor, ljusstakar etc. Tji fick vi, kartongen står antagligen kvar i Björlanda. Det får bli en minimalistisk advent med en ljusstake.

Så vill jag passa på att tacka dem av er som har hört av sig ang filmklippet från bröllopet. Ni har helt rätt, spåket som talades var inte Kannada som jag råkade skriva utan Tamil (som talas i den närliggande grannstaten Tamil Nadu). Jag ber så ödmjukt om ursäkt för detta förtretliga fel.

Vi hörs!

Inga kommentarer: