tisdag 4 oktober 2011

Tentavecka

Just nu är det tentaperiod för Simon och Karin eftersom halva terminen har gått. I torsdags började det och fram till onsdag denna vecka har de minst ett prov om dagen. Igår har Simon tre prov (historia, biologi och fysik). Upplägget påminner mycket om hur jag hade det på Chalmers. En skillnad är dock att när jag tentat av något så var jag klar med det. Här i Indien kommer denna termins kurser ingå i slutproven till sommaren då hela årskursens innehåll ingår i proven. Det är tufft. Hade de dessutom gått ett år till här nere så hade Simon fått tenta av hela högstadiet inför "grundskoleexamen".

Både Simon och Karin har dock pluggat extra mycket så de verkar ta det hela med ganska stort lugn.

För att koppla av lite från proven så åkte vi ut till en "lekplats" i söndags tillsammans med ett gäng andra svenskar. För vår del blev det mest Simon, Karin och Ann-Sofie som prövade.








I fredags var det Mufti-dag i Annas skola och då fick man klä ut sig till en superhjälte. Anna valde Pippi Långstrump.
Vi håller nu på att lämna monsunperioden och det kan stundom bli ganska varmt (runt 30 gr C) och då kan vi hitta följande i tidningen. Det är inte ofta man ser lågtrycken som enda chansen till lindring...



Vi hörs!

2 kommentarer:

Hans Tue sa...

Tala om att klättra på väggarna. Ha det fortsatt bra. Kramar från Farmor & Farfar

Louise sa...

åh vad jag saknar er!!. Men nu är det bara två månaader kvar till vi kommer=). Jag, Kristoffer och Pelle är mitt upp i flyttpackning, jobb och pluggande. Nästa onsdag skriver vi de sista papperna och flyttar in i huset=).

kram kram louise, kristoffer och P