måndag 4 juli 2011

Nu bär det iväg...

Det är måndag förmiddag den 4 juli och IDAG åker jag, Ann-Sofie, äntligen iväg på starten av ett äventyr på 2-3 år till Asien. Att arbeta och bo i Indien, Bangalore, och arbeta med Asien och Australien kommer bli oerhört spännande och lärorikt. Jag åker först till Kina och därefter Japan för att den 15 Juli komma fram till vårt nya hemland Indien. Planen är att jag skall ta emot flyttlasset så att familjen kan komma fram den 28 Juli till ett nytt hem med våra bekanta möbler och att barnen då direkt känner sig hemma. Vi skall alltså bo i Bangalore 2-3 år, jag har nytt jobb med Asien och Australien som arbetsfält, Jörgen kommer jobba deltid och alla 4 barnen, Simon, Karin, Anna, Gustav kommer gå i Internationell skola. WOW vad vi kommer lära oss massor under dessa år.

Det känns konstigt att jag idag åker och att jag inte skall på en vanlig tjänsteresa. Att åka ut till Landvetter och veta att det dröjer ett tag....ett litet längre tag... innan jag åker tillbaka till Sverige. Utan efter Japan åker jag hem, hem till Indien!

Nu skall jag ut i härliga Kippholmsluften och ta en sista promenad innan det bär iväg....

7 kommentarer:

Hans Tue sa...

Lycka till! Tack för denna bloggsida. Vi ser fram emot att följa era fortsatta äventyr.
Kramar från mamma & pappa

svennen i indien sa...

Min sida är bättre!

Hans Tue sa...

svennen i indien är också rolig att följa

harald sa...

hej det skall bli kul att följa ert liv i indien

Unknown sa...

Ann-Sofie hälsar från Kina./J

mamma B sa...

Ann-Sofie nu får du uppdatera oss med senaste nytt. Hur har du det i varma Indien?

Anonym sa...

kontakt med simon i dag, hur går det med eran blogg,i dag är B på hemmlig resa med sina systrar, hon vet inte vad dom hittat på, tyckte det var spennande.i örigt är det som vanligt bortsett från ett skyfall över kållered och delar av gbg.ha det bra, vi hörs/kram harald tiller alla!!